Terug naar alle evenementen

Lezing over Heraldiek in de Hof van Ram.

• Heemkundekring Halchterth De Beeklaan 29a Halsteren Nederland (kaart)

Woensdagavond 25 oktober 2023 zal er na de ledenvergadering van de Heemkundekring een lezing gegeven worden door Dhr. P. Koster, lid van de werkgroep genealogie. Hij zal iets gaan vertellen over Heraldiek of wapenkunde. Heraldiek is in de loop van de twaalfde eeuw in Europa ontstaan. Niet alleen ridders maar ook mensen van adel hadden een soort embleem of logo dat verbonden was aan de familie.

Dhr. Koster zal ons vertellen over deze materie, hij schildert zelf ook familiewapens, waarover hij boeiend kan vertellen. Aan de hand van voorbeelden zullen we een beeld krijgen van dit oude handwerk. Bent u nieuwsgierig of u ook een familiewapen heeft kom dan zeker woensdag 25 oktober om 20.30 naar het Heemhuis Hof van Ram te Halsteren.

De lezing begint na de ledenvergadering om ongeveer 20.45 uur.

Toegang gratis,

Hof van Ram Beeklaan 29a

Halsteren.

U bent van harte welkom.

Eerdere gebeurtenis: 8 oktober
jaaroverzicht fotopresentaties
Latere gebeurtenis: 27 januari
Postzegelruilbeurs in de Hof van Ram.